tisdag 28 september 2010

Jason & The Scorchers - Harvest moon & If money talks

Den 28 september 1989 såg jag och Mikael en lysande konsert med Jason & The Scorchers på Mejeriet i Lund. Det var första gången av såg detta fenomenala band live - det har jag gjort ytterligare 2 gånger. Förband denna kväll för 21 år sedan var Rosie Flores.

Tyvärr missade jag dem när de var i Malmö för en månad sedan, men hoppas Pontus Snibb får med sig sina bandkompisar till Sverige fler gånger inom snar framtid.

Jason & The Scorchers har alltid varit ett av mina allra största favoritband sedan jag började lyssna på dem i mitten av 80-talet. Detta är rock'n'roll när den är som bäst.

I våras släppte de årets bästa utländska album - Halcyon times.

Här ett liveklipp med 2 härliga låtar - Harvest moon och If money talks. Pontus Snibb är dock inte med i detta klipp - istället har man lånat in Georgia Satellites gamla trummis, Mauro Magellan. Warner Hodges på gitarr är helt grym.

Inga kommentarer: