onsdag 15 juli 2009

Ulf Lundell i Karlshamn


Ikväll såg jag, Magnus, Camilla, Christofer och Julia konserten med Ulf Lundell på Stortorget i Karlshamn. Lundells konsert inledde årets Östersjöfestival och förband var Refreshments, som hade ett par bra låtar.

Detta var min 13:e konsert med Ulf Lundell och även om den var bra så är det långtifrån någon av de bästa konserterna han bjudit på. Det måste ha varit en av de kortaste Lundell-konserterna jag sett - bara 1 timme och 45 minuter.

Första halvan av konserten var inte så bra, men där fanns ändå ett par höjdpunkter som Rött och Posörerna. Andra halvan var däremot riktigt bra, med kanonlåtar som Förlorad värld, 67 67, Tillsammans vi två, Öppen bil öppen väg, Gå ut och var glad samt extranumren Hon gör mej galen (ovanligt svag version dock) och Kär och galen.

Låtar som spelades (alla)
1. Omaha
2. Rött
3. Hitza hitz
4. Folket bygger landet
5. Hav utan hamnar
6. Kapten Kidd
7. Posörerna
8. Skaka på dom
9. Om sommaren
10. Förlorad värld (se videoklipp nedan)
11. 67 67
12. Medley (Tillsammans vi två / Öppen bil, öppen väg / Hela huset skakar / Om jag hade henne / Farligt farligt, härligt härligt / Gå ut och var glad)
18. Hon gör mig galen
19. Kär och galen (se videoklipp nedan)

Band
Ulf Lundell (Sång, gitarr, munspel)
Janne Bark (Gitarr)
Andreas Dahlbäck (Trummor)
Jens Frithiof (Gitarr)
Christer Karlsson (Klaviatur)
Marcus Olsson (Klaviatur, piano & saxofon)
Josef Zachrisson (Bas)

Videoklipp med Förlorad värld



Videoklipp med Kär och galen

Inga kommentarer: