lördag 14 maj 2011

Dan Hylander - Bella notte

Idag är det ett år sedan jag såg en helt fantastisk konsert med Dan Hylander & Orkester på Palladium i Malmö. Av de 19 konserter jag sett med Dan Hylander tillhör denna de 3 bästa.

Det var sannerligen ren världsklass på denna konsert. Bästa låtarna under kvällen var Bella notte, Och allt jag rymmer, Higher ground (Nilla Nielsen), Levandelivet, Solregn, Farväl till Katalonien, Svart kaffe och Vykort vykort. Det var ett sagolikt tryck från början till slut och en sådan härlig stämning på scen man sällan ser.

Efter konserten tänkte jag köpa en av Nilla Nielsens skivor, så jag frågade henne vilken som är bäst. "Det kan väl inte jag säga - jag tycker om dem båda" blev svaret med ett stort leende... Så naturligtvis köpte jag båda (Redemption sky och Shellshocked). Och vilken tur det var - det är 2 av de bästa skivköp jag gjort de senaste 10 åren (ett par månader senare köpte jag även Higher ground som kom ut på sommaren - och som t o m är ännu bättre). Detta var också första gången jag pratade med flera av bandmedlemmarna då jag blev inbjuden till efterfesten.

Här öppningslåten på konserten - den fantastiska Bella notte

Inga kommentarer: