fredag 9 april 2010

Dan Hylander & Orkester i Karlshamn

Ikväll såg jag, Magnus och Camilla det officiella genrepet inför vårturnén med Dan Hylander & Janne Bark Band på Compagniet i Karlshamn.

Trots att det var ganska få i publiken blev det en helt lysande kväll. Lysande rock'n'roll i 2,5 timmar med ett band som hade hur kul som helst.

Dan Hylander började med en av sina bästa låtar - Bella notte och därefter kom 21/3 då också Jannike Stenlunds läppstift försvann, vilket var en återkommande punkt resten av kvällen.

Janne Bark sjöng 2 låtar och Nilla Nielsen 2. En av Nillas låtar, Higher ground är mycket bra.

Bäst under kvällens genrep var Solregn/Levandelivet samt avslutningen med Svart kaffe, Skuggor i skymningen, Farväl till Katalonien, Vykort vykort och Höst (bra låt, men har tyvärr ett långt tradigt solo som jag aldrig gillat).

Låtlista
1. Bella notte
2. 21/3
3. Mamma tro mig
4. Och allt jag rymmer
5. Bara en man
6. Higher ground
7. Älskade främling
8. Min älskade stod inför rätten idag (Percys sång)
9. I hemlighet
10. Vänta på att dö
11. Hymn till en snubblad vandrare (roll along)
12. Salt
13. Under min stjärna
14. Mitt i livet
15. Varje gång hon går förbi
16. Du är det vackraste
17. Solregn
18. Levandelivet
19. Svart kaffe
20. Skuggor i skymningen
21. Farväl till Katalonien
22. Vykort, vykort
23. Vildrosor o tistlar
24. Höst (till Eva så länge jag kan gå)

Dan Hylander & Janne Bark Band
Dan Hylander (Sång & gitarr)
Janne Bark (Gitarr & sång)
Nilla Nielsen (Gitarr, slagverk & sång)
Jannike Stenlund (Fiol, munspel, slagverk & sång)
Johan Hängsel (Trummor & sång)
Tomas Pettersson (Klaviatur & sång)
Bobby Djordjevic (Bas & sång)

Videoklipp med 21/3



Videoklipp med Och allt jag rymmer



Videoklipp med Solregn / Levandelivet

Inga kommentarer: