onsdag 8 juni 2011

Bruce Springsteen - Can't help falling in love

Den 8 juni 1985 såg jag den bästa konsert jag någonsin sett (och kommer att få se) - Bruce Springsteen & The E Street Band på Ullevi i Göteborg. Jag tog studenten dagen före, men tvekade aldrig att åka när jag fick chansen.

Det var en helt sagolik konsert. Varmt och vackert väder, världens bästa band, världens bästa publik och världens bästa låtar. Det kan inte bli bättre.

Setlistan för den 4 timmar långa spelningen var:
1. Born in the USA
2. Badlands
3. Out in the street
4. Johnny 99
5. Atlantic City
6. The river
7. Working on the highway
8. Trapped
9. Prove it all night
10. Glory days
11. The promised land
12. My hometown
13. Thunder road
14. Cover me
15. Dancing in the dark
16. Hungry heart
17. Cadillac ranch
18. Downbound train
19. I’m on fire
20. Because the night
21. Rosalita (come out tonight)
22. Can’t help falling in love
23. Born to run
24. Bobby Jean
25. Ramrod
26. Twist and shout / Do you love me / Twist and shout

Vad gjorde det att man blev av med de kompisar man åkt dit med nästan direkt - det fanns ju
64 312 andra i publiken som hade precis lika kul som jag.

Här ett par av konsertens bästa låtar från Paris 3 veckor senare: Can't help falling in love och Born to run

Inga kommentarer: