fredag 18 juni 2010

Sator på SRF i Norje

Sator var först ut på Sweden Rock Festival i Norje. Det var 17 år sedan jag såg Sator förra gången.

Sator var precis lika bra denna gång. De gjorde en grymt bra spelning som utan tvekan är bland Top 5 på årets SRF. Detta trots att de spelade mitt på eftermiddagen.

Sator bjöd på flera gamla klassiker, t ex We're right you're wrong, Gamma gamma hey, I wanna go home, This is my life och I'd rather drink than talk.

Mitt i konserten fick basisten Heikki Kiviaho ett litet ryck och började klättra upp i scenbygget, där han fortsatt spela bas. Han kom ganska högt.

Det var länge sedan Sator släppte en skiva, men de är fortfarande ett ruskigt bra liveband.

Låtlista (ej alla)
We're right you're wrong
Pigvalley beach
Gamma gamma hey
I wanna go home
This is my life
I'd rather drink than talk

Sator
Kent Norberg (Sång & bas)
Chips Kiesby (Sång & gitarr)
Hasse Gäfvert (Klaviatur, tamburin & sång)
Michael Solén (Trummor)
Heikki Kiviaho (Bas & sång)

Videoklipp med We're right you're wrong



Videoklipp med I wanna go home och This is my life

3 kommentarer:

Dennis sa...

Kul inlägg, jag har lagt upp en länk på sator.se till den här sidan. Har du nån mer info om den där spelningen med Status Quo (exakt datum, bilder...)?
Ha det!

Peter Hemgard sa...

Sorry, det är jag som är förvirrad. Det var D-A-D som var förband åt Status Quo (15 juli 1992).

Sator såg jag däremot den 10 juli 1993 på Tivolirock i Kristianstad, där dom och Docenterna var bäst.

Kul att du lagt upp en länk.

Mvh Peter

Dennis sa...

Aha, jo men de är ju nästan lika bra så det är lätt att blanda ihop :)

Tackar för datumet på Tivolirock, plitar ned det i min "the ultimate Sator gig guide".

Mvh
Dennis