lördag 15 januari 2011

Här föll Imperiet

För några år sedan annonserades det om en utgivning av en DVD som heter Här föll Imperiet. Den är en inspelning av Peter Stormare av Imperiets sista spelning den 11 september 1988 på Ritz i Stockholm. Tyvärr stoppades utgivningen. Jag hoppas man ändrar sig så småningom för det verkar vara en grymt bra konsert.

Jag såg 2 bra konserter med Imperiet i Åhus (1987 och 1988). Jag har dessutom sett Thåström solo 2 gånger live.

Döm av min förvåning när jag häromdagen hittade alla låtar från Här föll Imperiet på YouTube.

1. Rock'n'roll är död
2. Surabaya Johnny
3. Tiggarens tal (jag vill ha allt)
4. ... som eld
5. Kanonsång
6. Århundradets brott
7. Café cosmopolit
8. Jag är en idiot
9. Österns röda ros
10. Fred
11. Personliga Persson
12. Var är vargen
13. Kickar
14. Du ska va president
15. Guldskiveutdelning (har ej hittat denna på YouTube)
16. Party
17. C.C. cowboys
18. Blå himlen blues
19. Roadhouse blues
20. Eftersnack (har ej hittat denna på YouTube)

Här är några av låtarna (gillar även Thåströms T-shirt med texten "Skönt å lägga av" på de sista låtarna):

Århundradets brott




C.C. cowboys




Blå himlen blues




Roadhouse blues (sista låten Imperiet spelade tillsammans)

Inga kommentarer: