söndag 25 juli 2010

Docenterna i Hammenhög

Den 16 juli såg jag en konsert med Docenterna i ett garage i Hammenhög. Fråga mig inte hur de hade hamnat där. Garaget var inte särskilt stort så publiken trängdes både inne och ute, men det var en riktig kanonspelning.

Förband var ett gammalt punkband som heter Problem.

I pausen mellan Problem och Docenterna träffade jag roligt nog Rikard, en gammal klasskompis, som jag inte sett på minst 10 år.

Jag hade inte sett Docenterna live sedan 1993 (Tivolirock i Kristianstad) då de var riktigt jäkla bra. De var precis lika bra i Hammenhög. Ett jäkla ös hela tiden.

Joppe Pihlgren var precis lika bra som någonsin tidigare. Jag hade dock för mig att Idde Schultz röst lät lite annorlunda, men det kanske bara är inbillning från min sida.

De körde flera nya låtar så förhoppningsvis är en ny skiva på gång. Dessa kan jag inte namnet på (förutom en som heter Vanligt folk). Bästa låtarna under kvällen var Utan dig, Bensin i blodet, Jag tar mitt liv med popmusik, Varma öl och kalla element och Solglasögon.






Setlista (ej alla)
Utan dig
Söderns ros
Vanligt folk
Dags att bli hög
Chick-e-chack
Bensin i blodet
Peppar och salt
Jag tar mitt liv med popmusik
Varma öl och kalla element
Solglasögon

Docenterna
Joppe Pihlgren (Sång & gitarr)
Kricke Pihlgren (Trummor & sång)
Larry Lövgren (Bas & sång)
Idde Schultz (Sång, piano & gitarr)
Jefferson Klingberg (Gitarr & sång)

Videoklipp med Utan dig



Videoklipp med Bensin i blodet



Videoklipp med Varma öl och kalla element

Inga kommentarer: