torsdag 28 juli 2011

Bra konsert med Stacie Collins i Malmö

För några månader sedan hade jag aldrig hört talas om Stacie Collins, men har sedan dess sett några mycket bra YouTube-klipp med henne. När jag såg att hon skulle spela på St Gertrud i Malmö den 20 juli bestämde jag mig för att åka dit och se henne live.

Jag visste att Stacie Collins var bra på munspel, men vilken energi denna "harp-chic" har på scen! Spelningen var i 2 omgångar. Totalt tror jag Stacie spelade ca 2,5 timmar (utöver den långa pausen i mitten).

Efter några låtar av kom nästa dags artist, Mats Ronander, in på St Gertrud. Mats och Stacie pratade lite med varann under pausen och senare kom han också upp på scen och hjälpte till med sång och munspel under I'm ready. Jag har aldrig sett 2 så strålande "munspelare" på en och samma scen förr.

Bästa låten för kvällen var Baby sister, men Stacie Collins bjöd även på många bra covers - bl a It's a long way to the top (if you wanna rock'n'roll) (AC/DC), Happy (Rolling Stones) och Beer drinkers & hell raisers (ZZ Top). Stacies make Al Collins spelar även i Jason & The Scorchers och Stacie gjorde även en cover av deras 200 proof lovin'.





Setlista (ej alla)
Baby sister
Baby please don’t go (Big Joe Williams)
I won’t do ya like that
It’s a long way to the top (if you wanna rock’n’roll) (AC/DC)
200 proof lovin’ (Jason & The Scorchers)
Happy (Rolling Stones)
A good man
Ramblin’
I’m ready (Muddy Waters) (Mats Ronander på munspel & sång)
Jumpin’ Jack flash (Rolling Stones)
Beer drinkers & hell raisers (ZZ Top)

Stacie Collins band
Stacie Collins (Sång & munspel)
Al Collins (Bas & sång)
Tommy Daley (Gitarr & sång)
Adam Abrasoff (Trummor)

Baby sister




Baby please don't go




I'm ready

Inga kommentarer: