lördag 24 april 2010

Dan Hylander & Orkester i Jönköping

Igår såg jag åter Dan Hylander & Janne Bark Band - denna gång på Ztyle i Jönköping. Den är 3:e gången på 2 veckor, 5:e gången på mindre än 1 år och 8:e gången totalt jag ser Dan Hylander.

Tyvärr var det ganska lite folk i publiken, men det blev trots det ännu en riktig kanonkväll med Dan Hylander.

Låtlistan var något kortare än tidigare. Bäst var Bella notte, Solregn/Levandelivet, Svart kaffe, Farväl till Katalonien och Vykort vykort.

Någon undrar kanske varför man ser 3 konserter på samma turné, men Dan Hylander & Janne Bark Band är så jäkla bra att jag skulle kunna se alla (som några andra har lyckan att göra). Detta är utan tvekan ett av Sveriges bästa rockband just nu - kanske det allra bästa. Frågan är om de inte t o m är bättre än vad Raj Montana Band var på sin tid och det vill inte säga lite.

Kul också att prata med Stefan, som är vice turnéledare (och moderat från Asarum). Det var hans 62:a Hylander-konsert så där ligger jag i lä.

Låtlista
1. Bella notte
2. 21/3
3. Mamma tro mig
4. Och allt jag rymmer
5. Bara en man
6. Higher ground
7. Älskade främling
8. Min älskade stod inför rätten idag (Percys sång)
9. Vänta på att dö
10. Hymn till en snubblad vandrare (roll along)
11. Mitt i livet
12. Varje gång hon går förbi
13. Du är det vackraste
14. Solregn
15. Levandelivet
16. Svart kaffe
17. Skuggor i skymningen
18. Farväl till Katalonien
19. Vykort, vykort
20. Höst (till Eva så länge jag kan gå)

Dan Hylander & Janne Bark Band
Dan Hylander (Sång & gitarr)
Janne Bark (Gitarr & sång)
Nilla Nielsen (Gitarr, slagverk & sång)
Jannike Stenlund (Fiol, munspel, slagverk & sång - samt läppstift och klackaskor)
Johan Hängsel (Trummor & sång)
Tomas Pettersson (Klaviatur & sång)
Bobby Djordjevic (Bas & sång)

Videoklipp med Bella notte



Videoklipp med Svart kaffe

Inga kommentarer: