måndag 12 juli 2010

Dan Hylander - Solregn / Levandelivet

För 3 år sedan såg jag, Sonny, Inger och Rikard musik på Larmtorget med Dan Hylander i Kalmar. Det var en ganska kort spelning (vilket musik på Larmtorget alltid är), men Dan bjöd på flera klassiker.

Bäst under kvällen var Farväl till Katalonien, Svart kaffe, Vykort vykort, Solregn, 21/3 och Skuggor i skymningen.

Jag har sett Dan Hylander live 9 gånger (varav 4 under våren 2010). Jag planerar att se Dan Hylander & Orkester live även några gånger till under året - kanske redan på torsdag i Kristianstad. Jag lär aldrig komma ifatt Stefan Nilssons antal Hylander-konserter, men tänker se så många jag bara kan. Varför igen? - Det är Sveriges bästa band 2010.

Här ett av mina egna videoklipp från Compagniet i Karlshamn den 9 april i år - Solregn och Levandelivet.

Inga kommentarer: