fredag 4 april 2014

Nilla Nielsen - Snow Leopard

Veckans album: Nilla Nielsen - Higher Ground

Idag är Nilla Nielsen en av mina bästa vänner. Jag har den stora förmånen att jobba med henne (promotion m m) och har sett henne live 72 gånger.

Alltsedan jag hörde Snow Leopard första gången har det varit en av mina största favoritlåtar med Nilla. När hon inför spelningar ibland frågar om det är några låtar jag vill höra svarar jag nästan alltid Snow Leopard. Låttexten är ett rent mästerverk och bland det bästa jag någonsin sett av en svensk artist. Den är svårt att bara välja ut en vers så denna gång får hela låttexten vara med. Denna vers tycker jag är helt briljant.

"I guess he never even cared to really know me
It´s not enough for me to be someone’s craving
I would´ve let him dive into my ocean but all he did was rock the boat"



I fell in love with a helicopter pilot
He made me think I´d wanna have his babies
He made me think this was something special
Still I never wanted him on his knees

But I was his snow leopard and he was my partner in crime
We´d go crazy dancing ´til we were running out of time

I guess he never even cared to really know me
It´s not enough for me to be someone’s craving
I would´ve let him dive into my ocean but all he did was rock the boat

But I was his snow leopard and he was my partner in crime
We´d go crazy dancing now we´re breaking up I don´t know why

We said goodbye at the crowded station of Stockholm
It puzzled me I never saw you cry
You told me a beautiful line from a movie that I´ve never seen
It was Braveheart and it hurt so bad to part

Why....

I fell in love with a helicopter pilot
He made me think I´d wanna have his babies
I fell so hard but the flight was sweet
Just wish I had managed to land on my feet

But I was his snow leopard and he was my partner in crime
We´d go crazy dancing ´til we were running out of time...

Inga kommentarer: