torsdag 3 april 2014

Nilla Nielsen - Salt

Veckans album: Nilla Nielsen - Higher Ground

En av de första gångerna jag pratade med Nilla var efter en konsert i Kristianstad den 15 juli 2010. Det var då jag köpte Higher Ground. Nilla frågade om jag ville recensera skivan. Jag blev både glad och förvånad - jag hade ju aldrig recenserat en skiva förr. Recensionen kan ni läsa här. På vägen mot Tomelilla lyssnade jag på min nyinköpta skiva och blev helt förbluffad. Det var den bästa skiva jag hade hört på flera år.

Salt är den enda låten på svenska på Higher Ground. Jag har visserligen fel i recensionen när jag skriver att det var hennes första låt på svenska, men det ändrar inte att det är en mycket bra låt med några otroliga textrader.

"Dina läppar smakar salt
För du vet jag skulle gett dig allt
Jag stod naken med min kärlek för dig
Och du såg din chans men du såg inte mig"

Inga kommentarer: