måndag 13 december 2010

Bästa album 1998

1998 var ett av de absolut bästa musikåren på 90-talet. Bruce Springsteen släppte den fenomenala boxen Tracks med hur mycket tidigare outgivna kanonlåtar som helst. För en månad sedan fick vi dessutom ännu fler godbitar i Darkness-boxen.

Dessutom är Come on over (Shania Twain), Med solen i ögonen (Lars Winnerbäck) och Primitiv (Wilmer X) riktigt bra. För att inte tala om den lysande liveskivan Midnight roads & stages seen (Jason & The Scorchers).

Jag såg bra konserter med Wilmer X (Karlshamn), Sinn Fenn (Karlshamn) och Eldkvarn (Karlskrona) under året.

1 Bruce Springsteen - Tracks
2 Shania Twain - Come on over
3 Lars Winnerbäck - Med solen i ögonen
4 Wilmer X - Primitiv
5 Todd Snider - Viva satellite

Svenska: Lars Winnerbäck - Med solen i ögonen
Live: Jason & The Scorchers - Midnight roads & stages seen

Några andra bra album från 1998 är When the night is through (Mary Cutrufello), Got no shadow (Mary Lou Lord) och Ny bunke tricks (Åtta Bier Ti Min Far).





4 kommentarer:

Pertti, Eskilstuna sa...

Jag vet ju vilket album som jag saknar från det här året! ;-)
"Rise"..hoppas du hört den..

Anonym sa...

http://open.spotify.com/album/167HHBwjSfOjpffSACrKvb

Peter Hemgard sa...

Visst har jag hört Rise (Mike Peters), men varken den eller Feel free tillhör inte mina favoritskivor. De är inte i närheten av de gamla Alarm-plattorna.

Och så kom det ju nya Alarm-skivor på 2000-talet :)

Pertti, Eskilstuna sa...

Jag tycker att "High on the Hill", titelspåret "Rise" och "First Light tillhör det bästa Mike har skrivit överhuvudtaget..
"Breathe" från -94 har du också hört antar jag?