tisdag 26 oktober 2010

Mina topplistor i musik

De senaste veckorna har jag sysslat med ett litet projekt jag funderat på en längre tid. Jag kommer under resten av året att presentera mina musikfavoriter från varje år från 1975 och fram till 2010. Ena dagen kommer mina 5 favoritalbum samt bästa svenska och live-album och den andra kommer 10 bästa låtarna samt bästa svenska låten från samma år.

Jag är väl medveten det är i "musiknördigaste" laget, men det har samtidigt varit förbannat kul. Kommentera gärna dagens topplistor - de kommer att presenteras de kommande dryga 70 dagarna. En sak upptäckte jag snabbt - konkurrensen på mina topplistor skiljer sig mycket från år till år. Vissa år har varit helt fantastiska musikår, då det kommit hur mycket bra musik som helst - medan andra har varit mycket fattigare på bra album/låtar.

En sak kan jag lova - det blir mycket rock'n'roll :)

Inga kommentarer: