tisdag 26 oktober 2010

Bästa album t o m 1974

Här kommer den första i en lång rad presentationer av mina favoritalbum år för år till 2010. Första båda presentationerna är enda undantagen från detta - här kommer mina favoritalbum fram t o m 1974:

1. Bruce Springsteen - Greetings from Asbury Park, NJ
2. Bruce Springsteen - The wild, the innocent & The E Street shuffle
3. Creedence Clearwater Revival - Willy and the poorboys
4. Bob Dylan - Highway 61 revisited
5. Bob Dylan - Another side of Bob Dylan

Svenska - Nationalteatern - Livet är en fest
Live - Creedence Clearwater Revival - Live in Europe





2 kommentarer:

Basse sa...

Såna här listor blir ju alltid oerhört subjektiva. Men inte desto mindre ett säkert kort för att väcka debatt :D

Själv saknar jag t ex The Rolling Stones album "Aftermath", samt The Beatles "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Men smaken är som baken.

Peter Hemgard sa...

Vaaa? Subjektivt??? Javisst - så ända in i helsike. Visst är det härligt :)

Stones är väl helt OK (många bra låtar, men jag har väldigt svårt för Mick Jagger), men däremot har jag aldrig gillat Beatles.