söndag 8 mars 2009

Dagens låt - Tuff match

Ulf Lundell är min kanske största svenska favorit och jag har sett 12 konserter med Lundell genom åren. Den första var med en nyfrälst Lundell i Idrottshallen i Kristianstad 1988 och den är den kanske sämsta. Efter det har det ofta blivit bättre och bättre.

De flesta konserterna har varit på Christinehof utanför Tomelilla, men det kanske bästa och i varje fall längsta var i Baltiska Hallen i Malmö 2002 (4,5 timmar lång).

Efter lång tvekan beställde jag i förra veckan mastodontboxen Under vulkanen med 14 CD och 2 DVD av tidigare outgivet material, singelbaksidor och annat. Den kostade 2000 kr när den kom ut, vilket är åt helsike för mycket att betala. Nu var dock priset nere i 800 kr, vilket också är mycket men i alla fall lite mer överkomligt. Den lär väl komma vilken dag som helst så då vet jag vad jag ska lyssna på de närmaste veckorna...

Uffe har gjort massor av bra låtar, men tyvärr finns inte så mycket på YouTube. Jag hittade dock en bra version av Tuff match från nyårsafton på Johanneshov 1985.

Inga kommentarer: