fredag 6 mars 2009

Dagens låt - Skuggor i skymningen

Dan Hylander & Raj Montana Band var en annan av mina stora svenska favoriter på 80-talet. Det finns hur många bra låtar som helst av Dan Hylander, men jag såg dem aldrig live.

Jag skulle dock få chansen 1997 och då passade jag på 2 gånger. Första gången i Hässleholm och någon vecka senare på Christinehof utanför Tomelilla. Det var 2 riktigt bra konserter med massor av bra låtar - t ex Farväl till Katalonien, 21/3, Vykort vykort, Svart kaffe, I hemlighet och Skuggor i skymningen.

Sommaren 2007 såg jag Dan Hylander på Larmtorget i Kalmar, men då var det utan Raj Montana Band och det var inte alls lika bra.

Raj Montana Band är ett i raden av många bra rockband/artister från Skåne - Wilmer X, Sinners, Kal P Dal, Hoola Bandoola Band, Karl Kanga, Hardliners, Joddla Med Siv, Åtta Bier Ti Min Far osv.

Här följer ett videoklipp med Skuggor i skymningen från ANC-galan 1985.

Inga kommentarer: