måndag 22 augusti 2011

Rainmakers - Snakedance

Vid sidan av Springsteen har The Rainmakers alltid varit mitt största favoritband. Det är svårt att beskriva hur bra jag tycker detta fantastiska rockband från Kansas City är.

Jag kommer väl ihåg första gången jag hörde Rainmakers. Det var på Hasses Radio & TV i Tomelilla och Rikard som jobbade där sa "den här skivan måste du höra". Det var Tornado av Rainmakers som precis hade kommit ut i Sverige. Jag "fastnade" redan vid första låten, köpte givetvis skivan, och har älskat detta band sedan dess.

I november 1989 såg jag och Mikael Rainmakers live på Nya Vågen i Göteborg, sedan blev det en lång väntan, men i våras återförenades Rainmakers och jag såg 2 fantastiska konserter i Oslo och Drammen.

Första låten jag hörde av Rainmakers - Snakedance

Inga kommentarer: