lördag 23 juli 2011

Nilla Nielsen - Snow leopard

Ikväll ska jag se den härliga sångerskan Nilla Nielsen live på Wallåkra Stenkärlsfabrik. Nilla kommer att spela tillsammans med Jokke Pettersson på gitarr.

Jag såg 2 fenomenala spelningar med Nilla förra sommaren/hösten i Karlshamn. Jag hade hört Nillas suveräna skivor tidigare och även sett henne spela ett par låtar per kväll under turnéerna med Dan Hylander. Jag visst alltså att hon var bra, men blev ändå nästan fullständigt knockad av hennes båda framträdanden. Denna vackra Helsingborgska med sin underbara röst är fullkomligt enastående live.

Jag har sett flera mycket bra svenska sångerskor live tidigare, men ingen av Tekla, Lisa Ekdahl, Marie Fredriksson (Roxette), Pernilla Andersson, Nina Persson (Cardigans), Eva Dahlgren, Ainbusk m fl har varit lika bra som Nilla Nielsen är. Kom till Vallåkra ikväll och lyssna på Sveriges bästa sångerska!

Här ett av mina videoklipp från Nilla Nielsens konsert i Karlshamn förra sommaren - Snow leopard

Inga kommentarer: