tisdag 29 mars 2011

En dag jag väntat på i över 20 år: Rainmakers är tillbaka!!!

Detta är en dag jag väntat på i över 20 år. Ikväll ska jag se Rainmakers live på Rockefeller Music Hall i Oslo. Jag har sett detta fantastiska band live en gång tidigare - 1990 i Göteborg. I morgon ska jag dessutom se Rainmakers i Drammen. Rainmakers är ett av de bästa rockband som någonsin funnits - nu är de tillbaka!!!

Jag läste någonstans att Rainmakers kommer att köra alla låtar från sin första skiva under konserterna i Norge. Jag hoppas verkligen det är sant för då kommer det att vara massor av kanonlåtar under kvällen. Rainmakers debutalbum är en fantastisk skiva - en av de absolut bästa som någonsin gjorts av något band.

The Rainmakers innehåller följande låtar: Rockin' at the T-dance, Downstream, Let my people go-go, Doomsville, Big fat blonde, Long gone long, The one that got away, Government cheese, Drinkin' on the job, Nobody knows och Information. Det finns inte en dålig låt på denna skiva - tvärtom är många fullkomligt lysande.

Jag rekommenderar starkt Rainmakers nya skiva 25 On. Det är en grymt bra platta, som bara växer för varje gång man lyssnar på den.

Rainmakers gör dessa spelningar under sin Norge-turné: Skien (25/3), Fåvang (26/3), Oslo (29/3), Drammen (30/3), Trondheim (31/3), Orkdal (1/4) och Bergen (2-3/4).

Om detta stämmer kommer kvällens första låt att vara Rockin' at the T-dance




Och den andra Downstream

Inga kommentarer: