fredag 7 januari 2011

Bästa låtarna 2010

2010 var ett fantastiskt musikår med massor av bra låtar. Det finns framförallt många med Nilla Nielsen, Jason & The Scorchers och Bruce Springsteen, men även Dan Hylander, Bones m fl gjorde riktigt bra låtar under året.

Om någon för ett år sedan sagt till mig att Bruce Springsteen skulle släppa en box med ännu fler tidigare outgivna kanonlåtar från 75-78, men att en svensk artist jag aldrig tidigare hört en skiva av, skulle göra ännu fler bra låtar hade jag nog i stort sett kallat denne för jäkla knäppskalle. Den fantastiska sångerskan Nilla Nielsen har dock gjort just detta. Och jag som under flera år sagt att det kommer inte längre några riktigt bra nya artister har fått lära mig något nytt.

1 Nilla Nielsen - Higher ground
2 Jason & The Scorchers - Golden days
3 Nilla Nielsen - Snow leopard
4 Bruce Springsteen - Save my love
5 Nilla Nielsen - I don’t know how to fall in love anymore
6 Bruce Springsteen - Talk to me
7 Bruce Springsteen - Outside looking in
8 Dan Hylander - Du är det vackraste
9 Bones - Every little thing
10 Nilla Nielsen - Salt

Svenska: Nilla Nielsen - Higher ground





2 kommentarer:

Pertti, Eskilstuna sa...

Hmm, ingen "One guitar" eller "Release the pressure" på listan? :-)

Peter Hemgard sa...

De är båda bra låtar (speciellt One guitar), men inte tillräckligt bra...