torsdag 23 december 2010

Bästa album 2003

2003 var inget bra musikår, men det kom några hyfsade album - bl a Out of mothballs (Dan Baird). På Alarms liveskiva finns dock många höjdpunkter.

Det som saknades bland albumen vägdes dock upp av ett antal mycket bra konserter. Bruce Springsteen & The E Street Band på Ullevi i Göteborg är bland det bästa jag någonsin sett - endast jämförbart med de båda andra Springsteenkonserterna jag sett på Ullevi. Veckan före hade jag sett Bruce i Köpenhamn - även det var en bra konsert, men inte i närheten av Ullevi.

Jag såg även 2 mycket bra konserter på KB i Malmö - Maria McKee och Southside Johnny & The Asbury Jukes. Dessutom såg jag Ulf Lundell (Tomelilla) och Sweden Rock Festival (Norje). Sist men inte minst var Grus I Dojjan "husband" på Cecilia och Jons bröllop i Bollerup.

1 Dan Baird - Out of mothballs
2 Lars Winnerbäck - Söndermarken
3 Elders - American wake
4 Bob Walkenhorst - The beginner
5 Meat Loaf - Couldn’t have said it better

Svenska: Lars Winnerbäck - Söndermarken
Live: Alarm - The sound & the fury live 1981 to 1991





Inga kommentarer: