söndag 14 november 2010

Bästa låtarna 1983

Av alla bra låtar som kom 1983 står nog U2:s Sunday bloody Sunday i en klass för sig själv. Det är en av de bästa rocklåtar som någonsin gjorts. Dan Hylanders Vykort vykort och 21/3 är grymt bra och Vem är den flickan är nog Wilmer X bästa låt någonsin.

1 U2 - Sunday bloody Sunday
2 Dan Hylander - Vykort, vykort
3 Wilmer X - Vem är den flickan
4 John Mellencamp - Authority song
5 Dan Hylander - 21/3
6 Jason & The Scorchers - Absolute sweet Marie
7 John Mellencamp - Pink houses
8 Dan Hylander - I hemlighet
9 Jason & The Scorchers - Harvest moon
10 Wilmer X - Du, du, du

Svenska Dan Hylander - Vykort, vykort





3 kommentarer:

Pertti, Eskilstuna sa...

Jag skulle definitivt haft "The Stand" av The Alarm på den listan..före U2, som jag iofs inte gillar alls. :-)

Peter Hemgard sa...

Du har rätt, Pertti. The stand skulle definitivt varit med på listan 1983 (dock inte i topp). Jag missade detta då Declaration kom i början av 1984 så jag hade den med i tankarna det året, men The Stand var ju med på EP:n redan 1983.

Jag kan mycket väl ha gjort samma misstag med andra låtar andra år...

Pertti, Eskilstuna sa...

Jag fick faktiskt kolla upp det själv då jag trodde att The Stand kom redan 1982..så det är inte helt lätt att ha koll på! :-)