söndag 29 augusti 2010

Steve Earle - The Galway girl

Idag är det 10 år sedan jag, Johan och Kristina såg en mycket bra konsert med Steve Earle & The Dukes på KB i Malmö. Det var 3:e gången (av 5) jag sett Steve Earle live.

Kommer Steve Earle att turnera med The Dukes igen åker jag gärna och ser fler konserter, men den urusla solokonserten jag såg för 2 år sedan vill jag inte utsätta mig för igen.

För 10 år sedan var det däremot en lång och mycket bra konsert som bl a bjöd på Another town, The Galway girl, Telephone road, Copperhead road, The devil's right hand, Guitar town, I feel alright, Hard-core troubadour, I ain't ever satisfied, Someday, Fearless heart och många fler.

Dessutom hade han bl a Eric Ambel med som gitarrist i The Dukes. Ambel som även spelat i Del-Lords och Yayhoos.

Här ett liveklipp med The Galway girl med Steve Earle och Sharon Shannon från någon irländsk gala.

Inga kommentarer: