tisdag 31 augusti 2010

Rainmakers - Rockin' at the T-dance

The Rainmakers är vid sidan av Bruce Springsteen det bästa rockband som någonsin funnits. Jag och Mikael såg en mycket bra konsert med dem i Göteborg 1989. Tidigare i våras fick jag äntligen chansen att höra Rainmakers-låtar live då sångaren/gitarristen Bob Walkenhorst spelade i Norge tillsammans med Jeff Porter.

Efter att ha väntat i 20 år åkte jag förstås till Oslo. Jag har aldrig lagt ut så mycket pengar på en konsert förr (sammanlagt ca 6000 kr), men det var det värt. Det var en suverän konsert. Förhoppningsvis kommer de tillbaka igen snart. Detta är tillsammans med Dan Hylanders konsert i Malmö den 7 augusti den bästa konsert jag sett i år.

Det ryktas om en återförening av The Rainmakers nästa år. Lita på att jag kommer att åka till Norge för att se dem då.

Här en av många Rainmakers-klassiker - ett liveklipp med Rockin' at the T-dance från 1988.

Inga kommentarer: