fredag 23 april 2010

Dan Hylander - Du är det vackraste

Ikväll ska jag åter se Dan Hylander & Janne Bark Band live. Denna gång är det på Ztyle i Jönköping. Det är min 3:e Hylander-konsert på 2 veckor, den 5:e på mindre än 1 år och den 8:e totalt. Om jag tycker de andra varit bra? Gissa!

Dan Hylander har alltid varit en av mina största svenska rockfavoriter. Under tiden med Raj Montana Band hade jag inte börjat se så många konserter. Jag såg dock 2 på återföreningsturnén 1996. Därefter dröjde det enda till 2007 innan jag fick chansen igen. Mest berodde detta på att Dan Hylander turnerade väldigt sparsamt.

Det jag missade under alla dessa år gör jag mitt bästa för att ta igen nu. Kvällens konsert blir min 5:e på mindre än ett år. Jag tycker dessutom att Janne Bark Band är ett grymt bra band - minst lika bra som Raj Montana Band var på sin tid.

Många andra som går på Dan Hylanders konserter skriver efteråt på Facebook och andra ställen att det handlar om nostalgi. För min del handlar det inte det minsta om nostalgi. Jag tycker att Dan Hylander & Janne Bark Band är ett av Sveriges idag absolut bästa rockband.

Dan Hylander har i dagarna släppt en ny singel som är mycket bra - Du är det vackraste. Videoklippet nedan är från Nyhetsmorgon i höstas.

Inga kommentarer: