fredag 12 februari 2010

Guns n'Roses - Welcome to the jungle

Häromdagen tittade jag på den 5:e Dirty Harry-filmen Dödsspelet med Clint Eastwood. En av de första scenerna i filmen är när Jim Carrey spelar en rockstjärna som ska göra en musikvideo till Welcome to the jungle (han mördas lite senare i filmen).

Döm av min förvåning när man lite längre in i filmen i en snabb sekvens får se Slash, Duff och Izzy från Guns n'Roses. Slash avlossar en harpun. Jag har sett filmen flera gånger tidigare, men aldrig lagt märke till detta tidigare. Jag kollade eftertexterna till filmen, men där nämns de inte alls.

Guns n'Roses var under några år ett av världens absolut bästa band. Jag såg dom live i Köpenhamn 1993 (vilket faktiskt inte någon speciellt bra konsert).

Här ett liveklipp från New York 1988 - Welcome to the jungle.

Inga kommentarer: