lördag 6 februari 2010

Del-Lords - I'm gonna be around

Grattis till Scott Kempner som fyller 56 år idag. Kempner har spelat i många bra rockband sedan mitten av 70-talet. Bäst tycker jag Del-Lords är där Scott Kempner var sångare/gitarrist. Han har även spelat med Dictators, Brandos och solo.

Del-Lords spelade tillsammans 1984-90, men har till min stora glädje återförenats och kommer inom kort att ge ut ett nytt album samt ge sig ut på turné. Hittills är bara ett antal datum i Spanien klara, men jag hoppas de även kommer till Sverige.

Del-Lords återutgav nyligen även sina 4 studioalbum Frontier days, Johnny comes marching home, Based on a true story och Lovers who wander. Det är lysande rock'n'roll på alla 4 - allra bäst är Based on a true story.

En av många bra låtar på Based on a true story är I'm gonna be around - här live från Dala-Rocken i Hedemora 1990.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hittade din blogg av en slump. Du verkar ha väldigt bra musiksmak och verka gå på samma typ av konserter som jag gör. Har bl a sett Springsteen 33 gånger sedan 1981, Southside Johnny ett tiotal gånger sedan 1984, Wilmer X kanske 15 gånger plus hundratals andra. Några av de allra bästa har varit John Mellencamp på Hovet 1987 (rad 1 längst fram i mitten!), Georgia Satellites i Stockholm sent 80-tal och The Mavericks på Gino tidigt 90-tal. Hur som helst älskar jag Scott Kempner och The Del Lords (såg dem två gånger när det begav sig). Jag såg att du skrev att de hade återförenats och ska ut på turné. Vet du något mera om detta? Vänliga hälsningar Lasse Petersson (har ingen blogg)

Peter Hemgard sa...

Del-Lords börjar sin spanska miniturné på fredag den 26 februari.

Läs mer på http://del-lords.com/

Mvh Peter