fredag 8 januari 2010

Härlig nyhet 2 - Flera konserter med Bob Walkenhorst i Norge

Näst efter Bruce Springsteen & The E Street Band har mina största favoriter alltid varit The Rainmakers. Tyvärr la bandet av för ca 15 år sedan, men de sista åren har sångaren Bob Walkenhorst spelat live varje vecka i sin hemstad Kansas City (och lägger ut alla spelningar på nätet att ladda ner i efterhand).

Dagen före julafton fick jag ett mail från Stian i Norge om att Bob Walkenhorst & Jeff Porter kommer dit i mars för flera spelningar:
10/3, Oslo (John Dee)
11/3, Trondheim (Credo)
12/3, Orkanger (Orkdal MC-klubb)
13/3, Drammen (Union Center)
14/3, Porsgrunn (Kafé K)
17/3, Stavanger
18/3, Bergen (Madam Felle)
Eventuellt tillkommer någon spelning ytterligare.

Bättre julklapp hade man knappast kunnat önska sig - jag trodde aldrig jag skulle få se Bob Walkenhorst spela i Europa igen (jag och Mikael såg en lysande konsert med Rainmakers 1989 i Göteborg).

Nu kommer jag definitivt att åka till Norge i mars.

Smakprov 1 från Rainmakers - Small circles (musikvideo från 1987):



Smakprov 2 från Bob Walkenhorst & Jeff Porter - One more summer (live i Kansas City 2007):

Inga kommentarer: