lördag 13 juni 2009

Dagens låt - Fotboll, Dylan och meditation

Idag 12 år sedan var jag på Karlshamns Rock Festival (som Sweden Rock Festival hette på den tiden), där jag och Mikael bl a såg Sinn Fenn och Saxon.

Ett av (få) minnen denna kväll var den stora Bob Marley-flagga som fanns i min väska på min uteplats när jag kom hem. Mikael hade gjort detta inköp, trots att han aldrig gillat reggae.

En annan rolig episod var när publiken kastade skor på sångaren i Kent och hela bandet lämnade scen (tyvärr kom de tillbaka).

Sinn Fenn vars sångare Caj Karlsson gjort sig hyfsat känd även solo var ett Blekingeband som gjorde ett par album med irländsk-influerad musik med svensk text.

En av deras bästa låtar är Fotboll, Dylan och meditation (här med stillbilder från Karlskrona). Jag har även sett Sinn Fenn live vid 3 andra tillfällen.

Inga kommentarer: