torsdag 12 mars 2009

Milde himmel - Nytt album från Tommy Conwell

Nu svävar jag på moln. Först kom Perssons Pack med sitt första album sedan 1995 och nyss upptäckte jag att Tommy Conwell & The Young Rumblers erbjuder ett tidigare outgivet album för nedladdning. Gissa om jag var snabb - det förra kom 1990. Jag har bara hunnit lyssna på 3 låtar, men de är suveränt bra. Lysande rock'n'roll.

I mars 1989 var jag på en av de bästa konserter jag någonsin sett. Jag, Mikael och Magnus såg Tommy Conwell & The Young Rumblers på Mejeriet i Lund. I publiken fanns förutom oss även bl a Nisse Hellberg, Sticky Bomb, Karl Kanga och Jakob Hellman.

Olle Berggren skrev efter konserten i Kvällsposten ”Rock´n´roll för grabbar som kör Amazon, dricker pilsner, spelar luftgitarr alternativt ishockeyspel. Inget för posörer och Phil Collins-fans.”

Här ett gammalt klipp - Here I come

Inga kommentarer: