torsdag 19 mars 2009

Dagens låt - 68 guns

Så går det vidare till Wales. The Alarm är utan tvekan det bästa band som kommit från Wales och de gjorde massor av bra musik under 80- och början av 90-talet. Därefter splittrades bandet, för att sedan återuppstå i ny tappning (endast Mike Peters finns kvar från originalsättningen) några år in på 2000-talet.

Tyvärr har jag aldrig sett Alarm live, men jag får kanske åka till den årliga sammankomsten "The gathering" någon gång. Om en månad ska vi i alla fall ha en Alarm-fest hemma hos mig (massor av öl och bara Alarm-musik hela kvällen). Måste beställa senaste albumet "Guerilla tactics" inför denna kväll.

Här följer en av deras bästa låtar - 68 guns.

3 kommentarer:

Pertti Viljanen sa...

Oj, ännu ett inlägg om The Alarm! Och ja, beställ Guerilla Tactics om du inte redan gjort det!
Har du hört "Under Attack" från 2006 eller "In the Poppyfields" från 2004? Jag håller på och har gjort det i ca 5-6, att maila The Alarm, klubbar i Sverige och t ex Håkan Waxegård och försöker få någon att ta hit dem. Än har jag inte lyckats.. Jag var alltså på Gathering 16 och det var så sjukt kul. Vill dit 2011 då jag tyvärr inte kan 2010.

Peter Hemgard sa...

Jag har i stort sett alla Alarm-album som släppts (möjligtvis har jag missat något samlings- eller livealbum).

Jag har Guerilla Tactics, Under attack och In the poppy fields. De är 3 mycket bra album, speciellt In the poppy fields - och Three sevens clash på Guerilla tactics.

Köpte även DVD:n från The Gathering 2008. En fruktansvärt bra konsert och med det kanske bästa ljud jag någonsin hört på en DVD.

Jag är riktigt sugen på att åka över något år.

Mvh Peter

Pertti sa...

Hej Peter, måste bara nämna att Gathering 2008 är den jag var på. Jag står längst fram nedanför James Stevenson. Undet "Where were you hiding.." så står jag till höger om en tjej i blå tröja. Jag kan ju lugnt påstå att det var skoj!;-) Ljudet är riktigt bra på dvd:n men bilden är tyvärr inte lika bra.
En rockklubb här i E-tuna vill boka dem om de bara kommer till Sverige..tyvärr har jag inga känningar i bokningsbranschen men ska försöka på något sätt att få hit dem.
Mvh
Pertti