måndag 2 februari 2009

Dagens låt - The whole world lost it's head

Jag vet att det kanske inte är den musik jag oftast lyssnar på, men jag har alltid tyckt att The Go-Go's har varit ett ganska bra band. Detsamma gäller Belinda Carlisle solo. Dessutom måste Belinda vara en av de absolut snyggaste sångerskorna genom rockhistorien.

Albumet Unforgiven är betydligt rockigare än allt annat Go-Go's har gjort och även denna låten som är hämtad från ett framträdande i David Lettermans The Tonight Show från 1994.

Än så länge har jag aldrig sett Go-Go's live, men jag har en kanonbra DVD med dem från 2001 (de avslutar med en suverän version av Ramones-låten I wanna be sedated).

Här kommer en av Go-Go's bästa - The whole world lost it's head. Med tanke på låttiteln är det förmodligen med flit som man "kapat huvudena" på bandmedlemmarna under stora delar av videon, men det ser ändå lite märkligt ut.

Inga kommentarer: