måndag 12 januari 2009

Dagens låt - Spirit of '76

The Alarm var enligt mig ett av världens bästa band på 80-talet (de turnerade bl a med U2). Alarm kommer från Wales och hade en hel del kända låtar (t ex The Stand, 68 guns, Blaze of glory, Spirit of '76, Where were you hiding when the storm broke och Absolute reality). Bandet splittrades i början av 90-talet, men återuppstod i ny skepnad 2004 (endast sångaren/gitarristen Mike Peters är med från ursprungsbandet, men övriga har gästat vid flera livespelningar). De har sedan dess släppt 3 nya studioalbum och 1 livealbum. Tyvärr har jag inte sett dem live (än så länge).

The Alarm har många bra låtar att välja emellan, men allra bäst är Spirit of '76.


3 kommentarer:

Anonym sa...

De är fortfarande ett av världens bästa band! Jag såg dem för ganska exakt 1 år sen i Wales..bättre konsert har jag inte sett. Jag fick dessutom chansen att prata med både Mike Peters och Eddie McDonald den helgen. :-)(Eddies nya band var support act åt The Alarm)
Och de senaste albumen är bra och framförallt det senaste, "Guerilla Tactics".

Peter Hemgard sa...

Jag har bara hört ett par låtar från Guerilla Tactics, men de var riktigt bra. Den står på inköpslistan...

Anonym sa...

Juhupp, nu när jag bläddrar i din blogg, efter låtar, så ser jag att jag skrivit här tidigare..hepp!
/Pertti