lördag 26 februari 2011

Perssons Pack - Fribacka väg

Den 26 februari 2005 såg jag Per Persson & Band på Palace i Kalmar. Det var en mycket bra konsert (trots ett uselt ställe att ha konsert på).

Perssons Pack har alltid varit ett av mina största svenska favoritband. Jag såg en sanslöst bra konsert med dem i Kristianstad i början av 90-talet, men fick sedan vänta i många år innan jag såg denna.

Det spelades många bra låtar under kvällen, t ex Brooklandsvägen, Då är det inte jag, Vild som Jerry Lee, En nyårsafton i New York, Bortom månen och mars, Fribacka väg, Mördar-Anders och Tusen dagar härifrån.

Perssons Pack släppte en bra skiva 2009 och förhoppningsvis är kanske en ny på gång så småningom. Tills dess finns dock möjligheten att se fantastiska konserter med bandet (tyvärr nästan aldrig i södra Sverige) - 25/3 spelar de i Borås och 26/3 i Göteborg. Jag missar dock dessa då jag ska se Dan Hylander & Orkester samma dagar.

Här en av Packets klassiker som spelades denna kväll - Fribacka väg.

Inga kommentarer: