måndag 2 augusti 2010

Jason & The Scorchers spelar i Malmö på onsdag

På onsdag kommer att av världens bästa band till Malmö för en konsert. Jason & The Scorchers spelar på St Gertrud. JATS är inte minst ett enastående liveband. Boka din biljett på www.kulturcentralen.nu

I våras släppte Jason & The Scorchers en helt lysande ny skiva - Halcyon times (första studioalbumet sedan 1996). Utan tvekan årets bästa utländska skiva.

Det jävliga är bara att jag inte själv kan se denna konsert (och jag kan inte heller se konserten i Sala på lördag). Varför kunde inte min semester vara en vecka längre - eller konserten ligga en vecka tidigare?

Jag har dock sett detta fantastiska band 3 gånger tidigare (senast 2008 i Köpenhamn) - och jag hoppas det blir många fler tillfällen. Hoppas JATS svenske trummis, Pontus Snibb, drar med sig bandet till Sverige ofta (Pontus är även sångare/gitarrist i Bonafide).

“Someday, Jason & The Scorchers may play a mediocre set. But it won’t be in this lifetime.”
BILLBOARD

Inga kommentarer: