fredag 18 juni 2010

Sweden Rock dag 1

Förra veckan var jag på Sweden Rock Festival i Norje. Jag hade köpt en 4-dagarsbiljett och hade nöjet att bo i Magnus & Camillas sommarstuga, som ligger just intill festivalområdet.




Första dagen bjöd på mulet väder och lite småkallt - det visade sig bli den finaste dagen...

Först ut var ett av mina gamla favoritband - Sator, som gjorde en mycket bra spelning mitt på eftermiddagen. Bäst var I'd rather drink than talk, I wanna go home och This is my life. Läs mer i ett separat inlägg.



Därefter såg vi Alestorm, men det kunde man varit utan (jag gick också efter några låtar).

Efter en ölpaus i stugan såg vi Michael Monroe, som var en positiv överraskning. Monroe var tidigare sångare i Hanoi Rocks och bjöd på en hel del bra rocklåtar och en bra show.

Bäst för dagen var The Quireboys, som gjorde en fantastiskt bra spelning. Det var ett jäkla ös från början till slut med många bra låtar, t ex Hey you, I don't love you anymore och There she goes again. Läs mer i ett separat inlägg.

Sist på onsdagen spelade U.D.O. Sångaren Udo Dirkschneider sjöng tidigare i Accept, som har ett par bra låtar. U.D.O är dock inte riktigt min musik så jag såg några låtar och gick sedan hem lite tidigare.



Band jag såg
Sator
Alestorm
Michael Monroe
The Quireboys
U.D.O

Inga kommentarer: