fredag 20 mars 2015

Thåström - Kriget med mig själv

Grattis till Joakim Thåström som fyller 58 år idag.

Thåström har gjort massor av bra musik under snart 40 år. Jag gillar låtarna från tiden med Ebba Grön bäst, men det finns även en lång rad bra låtar med Imperiet och som soloartist.

Jag har sett Thåström live 4 gånger - 2 med Imperiet och 2 som soloartist. Några av mina favoritlåtar är:

Ebba Grön: Alla visa män, We're Only in it for the Drugs, Staten och kapitalet, 800 grader och Vad ska du bli?

Imperiet: CC cowboys, Kriget med mig själv, Ballad om en amerikansk officer, Århundradets brott och Bibel.

Thåström: Alla vill till himlen, Miss Huddinge -72, En vacker död stad, Från himlen sänt och Döden i schlager-SM.

Här en mycket bra liveversion av Kriget med mig själv


Inga kommentarer: