fredag 19 december 2014

Nilla Nielsen 2 dagar på Örenäs Slott

Den 16-17 juli såg jag Nilla Nielsen live på Örenäs Slott. Det var Mat- och Hantverksmässa och Nilla spelade 2 set vardera dagen.

På onsdagen såg jag bara det ena setet. Då inledde Nilla med Kommer inte att sova i natt, You Should Know By Now och Higher Ground.

Den lille pojken på bilden ovan var helt fascinerad av Nilla. Mitt under en låt kröp han upp på scenen och ställde sig precis sidan om och bara tittade på henne (se videon nedan). Hans mamma lyfte ner honom men efteråt fick han en alldeles egen låt på munspel.

Hon spelade också Not Ready, Ain't Got Much, En annorlunda kontaktannons, The UFO Song och avslutade med Om jag var Gud för ikväll.



På torsdagen såg jag båda seten. Nilla spelade till stor del samma låtar under båda seten och som föregående dag. Men dessutom spelade hon den fina låten Sima, som handlar om mötet med en liten föräldralös flicka i Indien under en av sina resor.

Band
Nilla Nielsen (sång, gitarr, munspel)


Om jag var Gud för ikväll

Inga kommentarer: