torsdag 9 oktober 2014

Nilla Nielsen - Not Ready

Munspel är ett fantastiskt instrument. Jag älskar munspel. Det har jag alltid gjort, men det var först för några år sedan att jag såg sambandet till mina största favoritlåtar - nästan alla innehåller munspel. Detsamma gäller nästan alla mina favoritartister - Bruce Springsteen & The E Street Band, The Rainmakers, Jason & The Scorchers, Wilmer X, Ulf Lundell, Nilla Nielsen, The Alarm, The Sinners, Steve Earle, Beat Farmers, U2, Bob Dylan, Melissa Etheridge, John Mellencamp, Southside Johnny & The Asbury Jukes, Lars Winnerbäck osv.

I morgon spelar Nilla Nielsen live på Söderport i Kalmar. Nilla spelar grymt bra munspel - inte minst i den härliga låten Not Ready. Kom till Söderport i Kalmar och lyssna i morgon 10 oktober kl. 21.00.

Här en mycket bra version av Not Ready från Engelen i Stockholm 2009. Nilla spelar här tillsammans med Lasse Lindbom och Kim Rogva.

Inga kommentarer: