lördag 2 augusti 2014

Nilla Nielsen - Om jag var Gud för ikväll

Semestern är snart över, men det har varit (och är fortfarande) en härlig sommar. Varmt och skönt med flera mycket bra konserter. Det började med Sweden Rock Festival, men sedan har jag även sett Dan Baird & Homemade Sin, Ulf Lundell och framför allt Nilla Nielsen.

Idag hoppas jag alla i närheten av Karlskrona och Kalmar tar chansen att se denna fantastiska sångerska. Härliga låtar med underbara texter och en av de vackraste sångröster jag någonsin hört. Under alla de många spelningar jag sett med Nilla de senaste åren har jag gång på gång hört människor i publiken säga "åh, vilken röst hon har".

Idag lördag spelar Nilla live både på Live Green Festival i Hoglands Park i Karlskrona (kl. 15.45) och på Söderport i Kalmar (kl. 21.00).

Detta är en av låtarna jag tror hon kommer att spela - Om jag var Gud för ikväll.


Inga kommentarer: