torsdag 3 oktober 2013

Mycket bra spelning med Squeak i Kalmar

Den 10 augusti såg jag Squeak live på Söderport i Kalmar. Squeak är Kalmarband där bl a min lagkamrat från pingislaget, Johan Israelsson, spelar bas. Det var deras första offentliga spelning och det var första gången jag såg dem.

Några timmar tidigare hade jag sett en ojämn spelning med Docenterna på Stadsfesten och jag cyklade vidare till Söderport för lite hårdrock.

Squeak öppnade lysande med You Shook Me All Night Long (AC/DC), Sad But True (Metallica) och The Number of the Beast (Iron Maiden).

Sångerskan Emilie Bertilsson har en bra rockröst och det var kul att höra bandet spela Highway to Hell (AC/DC) och i synnerhet Sleeping My Day Away (D-A-D).

Efter en paus fortsatte sedan andra set med bl a Back in Black (AC/DC), Enter Sandman (Metallica), Walk This Way (Aerosmith) och Holy Diver (Dio).

Det var en mycket bra spelning, faktum är att Squeak var bättre än Docenterna...

Squeak
Emilie Bertilsson (Sång)
Johan Israelsson (Bas & sång)
Tomas Strid )Gitarr & sång)
Tobias Lundström (Trummor)


You Shook Me All Night Long



Highway to Hell



Sleeping My Day Away

Inga kommentarer: