fredag 3 maj 2013

Bruce Springsteen - Because the night

I somras såg jag den bästa konsert med Bruce Springsteen & The E Street Band jag sett sedan Ullevi 1985. Ikväll är det dags för min 17:e konsert med världens bästa band!!!

De kommande 11 dagarna kommer jag att se 4 Springsteen-konserter, 3 på Friends Arena i Stockholm och 1 på Parken i Köpenhamn. Jag är helt säker på att det kommer att bli helt otroliga upplevelser.



Även om det finns många bra liveband finns det inget som är i närheten av Bruce Springsteen & The E Street Band. Badlands, Born to run, The promised land, Because the night, Thunder road, Cadillac ranch, Jungeland, Out in the street, Rosalita, I wanna be with you, My love will not let you down, Radio nowhere, We take care of our own, The ties that bind, Waitin' on a sunny day, Where the bands are, Ramrod, American land, Bobby Jean och Glory days... listan över fantastiska rocklåtar kan skrivas hur lång som helst.

Missa inte Nils Lofgrens sanslösa gitarrsolo i en av världens bästa låtar - Because the night.
Come on now try and understand
The way I feel when I'm in your hands
Take me now as the sun descends

Inga kommentarer: