tisdag 12 mars 2013

Coolt inlägg från The Rainmakers

The Rainmakers har tillsammans med Bruce Springsteen alltid varit mitt allra största favoritband. De är ett fantastiskt liveband och jag älskar musiken och de geniala texterna av Bob Walkenhorst.

Första gången jag såg Rainmakers live var i Göteborg 1989. Sedan skulle det dröja ända till den 10 mars 2010 innan jag såg en akustisk spelning med Bob Walkenhorst & Jeff Porter på John Dee i Oslo. 2011 och 2012 var jag tillbaka i Norge och såg ytterligare 4 grymma konserter med The Rainmakers.

2011 blev jag inbjuden av Stian Omland till soundchecket inför spelningen i Drammen och fick vara med om en av mina största upplevelser någonsin när Bob Walkenhorst tar mig och mina norska vänner Eddie Christiansen och Oyvinn Thon med bakom scenen för att köra en unplugged version av den fantastiska Greatest night of my life. Jag får fortfarande gåshud varje gång jag ser videon jag då filmade (se nederst).

Igår blev jag väldigt glad när jag läste det här inlägget av Bob Walkenhorst på Rainmakers Facebook-sida:
"It's great when a life-changing decision can be captured on camera. Here is the moment in Oslo - the Walkenhorst & Porter acoustic tour of 2012, when we start playing The One That Got Away - first Rainmakers tune of the night, and the crowd just takes off singing without us. It was exactly then that I realized - "Oh, they want to hear the Rainmakers - well, why not!" And the reunion started.
Thanks to our friend Peter Hemgard for providing the video."

I sommar återvänder Bob Walkenhorst till Norge för nya konserter. Jag kommer att göra allt för att se någon av dessa. Rainmakers är ett fantastiskt band som består av 4 mycket trevliga musiker: Bob Walkenhorst, Rich Ruth, Pat Tomek och Jeff Porter.

Här är den lite skakiga videon Bob menar. Jag tror jag spelade in den med min mobiltelefon.


Inga kommentarer: