Dan Baird & Homemade Sin gjorde en mycket bra album, liksom Quireboys (Homewreckers & Heartbreakers), Serena Ryder (Is It O.K.) och Alarm (Guerilla Tactics). Den bästa svenska skivan under året är Nilla Nielsens Shellshocked och liveskivan The Gathering (Alarm) är grymt bra.
Jag såg många bra konserter under året. 2 helt fantastiska av Bruce Springsteen & The E Street Band (Göteborg och Köpenhamn), Jason & The Scorchers (Köpenhamn), Dan Baird & Homemade Sin (Norrköping), Quireboys (Norrköping), Lars Winnerbäck (Kalmar), Iron Maiden (Göteborg) och Sweden Rock Festival (Norje). Jag såg även en totalt värdelös konsert med Steve Earle (Malmö).
Bästa låtar
1 Alarm - Three Sevens Clash
2 Nilla Nielsen - Himmelen måste saknat sin ängel
3 Dan Baird & Homemade Sin - Two for Tuesday
4 Alarm - God Save the queen
5 Quireboys - Mona Lisa Smiled
6 Serena Ryder - Sweeping the Ashes
7 Dan Baird & Homemade Sin - Champagne Sparkle
8 Dan Baird & Homemade Sin - Crooked Smile
9 Pernilla Andersson - Johnny Cash & Nina P
10 Serena Ryder - Little Bit of Red
Svenska: Nilla Nielsen - Himmelen måste saknat sin ängel
Bästa album
1 Dan Baird & Homemade Sin - Dan Baird & Homemade Sin
2 Quireboys - Homewreckers & Heartbreakers
3 Serena Ryder - Is It O.K.
4 Alarm - Guerilla Tactics
5 Nilla Nielsen - Shellshocked
Svenska: Nilla Nielsen - Shellshocked
Live: Alarm - The Gathering
Bästa konserter
1 Bruce Springsteen & The E Street Band - Ullevi, Göteborg
2 Bruce Springsteen & The E Street Band - Parken, Köpenhamn
3 Jason & The Scorchers - Pumpehuset, Köpenhamn
4 Dan Baird & Homemade Sin - Black Horn, Norrköping
5 Iron Maiden - Ullevi, Göteborg
6 Quireboys - Black Horn, Norrköping
7 Lars Winnerbäck - Skälby Gård, Kalmar
8 Diamond Dogs - Black Horn, Norrköping
9 Ballygarrets - Söderport, Kalmar
10 Saxon - Sweden Rock Festival, Norje
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar