Bästa album är Magic (Bruce Springsteen) och Revival (John Fogerty). Dessutom en bra liveskiva, Fresh outta Georgia live lika a satellite (Dan Baird & Homemade Sin). Hooters var tillbaka efter många år med ett nytt studioalbum som är ganska bra.
Jag såg flera mycket bra konserter under året. Bruce Springsteen & The E Street Band (Köpenhamn), Southside Johnny & The Asbury Jukes (Malmö), Dan Hylander (Kalmar) och Bryan Adams (Tomelilla).
Bästa låtar
1 Bruce Springsteen - Radio Nowhere
2 John Fogerty - I Can’t Take It No More
3 Dan Baird & Homemade Sin - Like a Rolling Stone
4 Bruce Springsteen - I’ll Work for Your Love
5 Lars Winnerbäck - Farväl Jupiter
6 Nilla Nielsen - Found You
7 Bruce Springsteen - Livin’ in the Future
8 John Mellencamp - Our Country
9 Hooters - I’m Alive
10 Hooters - Time Stand Still
Svenska: Lars Winnerbäck - Farväl Jupiter
Bästa album
1 Bruce Springsteen - Magic
2 John Fogerty - Revival
3 Lars Winnerbäck - Daugava
4 Hooters - Time Stand Still
4 Bon Jovi - Lost Highway
Svenska: Lars Winnerbäck - Daugava
Live: Dan Baird & Homemade Sin - Fresh Outta Georgia Live Like a Satellite
Bästa konserter
1 Bruce Springsteen & The E Street Band - Forum, Köpenhamn
2 Southside Johnny & The Asbury Jukes - KB, Malmö
3 Bryan Adams - Christinehofs Slott, Tomelilla
4 Dan Hylander - Larmtorget, Kalmar
5 Ballygarrets - Söderport, Kalmar
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar