tisdag 29 januari 2013

Nilla Nielsen - The Mister Song

Stort grattis till min sköna vän Nilla Nielsen som fyller år idag!

Jag tycker Nilla är en fenomenal sångerska och jag har sett 43 konserter med henne. Sedan 1½ år har jag den stora förmånen att jobba med Nilla. Det blir allt från promotion och hemsidor till att klämma fingrarna i notställ... Jag har otroligt kul och har lärt mig massor av nya saker.

Det är många minnen från 2012 - det otroliga jobbet och noggrannheten jag såg henne lägga ner bakom ett nytt album, magiska spelningar, glädjen när hon skapar en skön kontakt med publiken, releasespelningen i somras på Pålsjö Krog då inte ens ett rejält strömavbrott kunde stoppa en lysande succé inför 200 personer, roadtriper med livemusik i bilen, maraton-konserterna på 7 timmar under 2 konserter samma dag i Eskilstuna och Sollentuna eller 5 timmar på Ven med nyopererad gipsad fot, Spinal Tap-flashbacks, en chockad min över en pärm, några felkörningar, pingis-matchen som äntligen blev av, Bite Me live eller efterfest med whisky och brieost mitt i natten. Många skratt, några tårar, men mest skön glädje.


På fredag inleder Nilla 2013 med två spelningar i Helsingborg. På fredagen är det en ny solospelning på Restaurang Edelweiss kl. 20.00.

På lördag öppnar Nilla för Stiftelsen på The Tivoli, som är utsålt (600 i publiken). Nilla spelar på duo tillsammans med Jon Jarnsäter och går på scen kl. 20.30.

Ta chansen att se Nilla Nielsen live!!! Här är några kommande möjligheter:
1/2, Restaurang Edelweiss, Helsingborg
2/2, The Tivoli, Helsingborg
28/2, Restaurang Edelweiss, Helsingborg
28/3, Restaurang Edelweiss, Helsingborg
14/4, Den Gode Herdens Kyrka, Helsingborg
Och fler är på gång...


Här ett videoklipp med Nilla från The Tivoli för några år sedan - The Mister Song.


Inga kommentarer: