onsdag 9 januari 2013

Bästa låtarna 2012


2012 var ett mycket bra musikår med många bra låtar. Främst med Bruce Springsteen och Nilla Nielsen, men även Ulf Lundell, Soul Asylum m fl.

Allra bäst är Nilla Nielsens titelspår Så nära, som är en helt fantastisk låt. Den är otroligt vacker och tillsammans med Higher Ground den bästa låt hon någonsin gjort. Ulf Lundells Är vi lyckliga nu? är den överlägset bästa på hans platta och den bästa han gjort på många år.

Bästa låten på Bruce Springsteens album är släppt sedan tidigare, men bland de som var helt nya är We Take Care Of Our Own, Shackled and Drawn och Death To My Hometown bäst.

Nilla Nielsens Du gav mig Fantomenringen, Kommer inte att sova i natt och Jag har sett det på Facebook är mycket bra.

Nedan finns förutom ett par videos även en Spotifylista med mina favoritlåtar 2012 (där finns lite fler än dessa 10).

Bästa låtarna 2012

1. Nilla Nielsen - Så nära
2. Ulf Lundell - Är vi lyckliga nu?
3. Bruce Springsteen - We Take Care Of Our Own
4. Bruce Springsteen - Shackled and Drawn
5. Bruce Springsteen - Death To My Hometown
6. Nilla Nielsen - Du gav mig Fantomenringen
7. Nilla Nielsen - Kommer inte att sova i natt
8. Nilla Nielsen - Jag har sett det på Facebook
9. Soul Asylum - The Streets
10. Bruce Springsteen - We Are Alive

Svenska: Nilla Nielsen - Så nära


Nilla Nielsen - Så nära



Ulf Lundell - Är vi lyckliga nu?




Spotifylista med bästa låtarna 2012

Inga kommentarer: