onsdag 14 november 2012

Ulf Lundell - Farligt farligt härligt härligt

Idag är det 10 år sedan jag såg en grymt bra konsert med Ulf Lundell i Baltiska Hallen i Malmö. Det var också fram tills för en dryg månad sedan den längsta konsert jag sett, 4,5 timmar (nu har jag sett Nilla Nielsen spela längre än så 2 gånger).

Lundells konsert var under Club Zebra-turnén och från vilken skiva också många av låtarna var hämtade. Jag tycker detta är Ulf Lundells allra bästa skiva så det är inte så konstigt att jag även gillade konserten.

Det fanns massor av bra låtar, men allra bäst var Fem minuter, Kär och galen, Förlorad värld, St Monica, Chans, Hon gör mig galen, Lycklig lycklig, Vackra Anita, Fyra hjul som rullar och Club Zebra.




Här ett videoklipp från denna turné - Farligt farligt härligt härligt

Inga kommentarer: